söndag 21 augusti 2016

Höstglöd

Bild 234. Tema: 112. Höstglöd.

13 kommentarer:

  1. Å så vackert. Hur lyder ordstävet: Mycket rönnbär lite snö?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,så glad jag blir! :) Jag har alltid trott att det är tvärt om, mycket rönnbär mycket snö! ;)

      Radera
  2. Otroligt mycket rönnbär i år. Träden lyser så snyggt i rött.

    SvaraRadera
  3. Så fint, härligt färg på de gröna bladen mot de röda.

    SvaraRadera
  4. Så fina glödande röda toner.

    SvaraRadera
  5. Vädligt vacker bild med härliga färger och ljus.

    SvaraRadera
  6. Härlig bild! Underbar rödfärg som står sig bra mot skönt gröna blad! Det bästa med rönnbär är väl att även rönnbären förstår att vinter den får man helt enkelt vänta och se hur den blir. Så här har jag lärt mig:
    Mycket bär betyder kall vinter, fåglarna behöver äta mycket bär för att klara den bistra vinter.
    Mycket bär betyder varm snöfattig vinter eftersom trädet inte orkar bära både bär och snö ???? Ingen aning alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det där stämmer nog :)) Jag har hört det om att mycket bär betyder kall vinter, vi får väl se hur det blir!

      Radera
    2. Så vackert med rönnbären! Jag måste gå och plocka litet och dekorera med. Och fota förstås :)

      Radera
  7. Fin bild!

    MEN - det är för tidigt med hösten ännu!!!! Borde vara förbjudet att använda det ordet före slutet av september!!!
    /Sommarälskare
    ;-)

    SvaraRadera
  8. Underbara färger :)

    SvaraRadera
  9. Härliga färger och de röda rönnbären riktigt lyser. Passar perfekt till temat!

    SvaraRadera
  10. Fin tematolkning, härligt röda bär!

    SvaraRadera