onsdag 2 augusti 2017

Spegling

Ja, nog blev det spegling i den här bilden... fast bilden blev inte som jag hade tänkt mig!
Först tyckte jag att den var helt misslyckad, men sedan tyckte jag att den blev spännande.
 Jag skulle ta en bild på konstverket Marble av Henrik Jonsson som bor och arbetar i Gustavsberg.
Men i glaset blev det speglingar av rådhuset, ett annat konstverk, stenläggningen och personerna som promenerar förbi. I bakgrunden syns Nikolaikyrkan och  ett konstverk till. Vad tycker ni?

Bild 185. Tema: 296. Spegling.

7 kommentarer:

  1. Den blev en rolig och annorlunda bild, damen går ju på konstverket. Kul du tog med den.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår hur du kände att det inte blev som du tänkte, men till temat är det klockrent, speglingar överallt och ett spännande fotografi med många detaljer...

    SvaraRadera
  3. Det är lite kul att det inte blir alltid som man tänkt sig, jag gillar den . Den blev livfull och snygg.

    SvaraRadera
  4. Spännande bild! Särskilt med damen som går precis där hon går. Jag skulle ha kollat vad som händer med bilden om den beskärs så att man kommer närmre konstverket och inte ser "kuben?" som den står i.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar bilden :-) Den blev spännande. Ett konstverk i sig faktiskt :-) Det kunde lika bra vara du som var konstnären :-)

    SvaraRadera
  6. Det är alltid så svårt att fota genom ett fönster men jag gillar speglingen som ger en känsla av personerna i speglingen tillhör konstverket. Tycker som Jannicke att det skulle vara kul att se vad som händer med bilden om du beskär den. Mycket spännande bild med mycket att titta på.

    SvaraRadera